Lamp Aan
Online strategie

Een succesvolle website begint met een heldere strategie

Wat is jouw online strategie?

Wij helpen jouw online strategie optimaal af te stemmen op je doelstellingen en doelgroepen. Door de juiste vragen stellen aan de juiste mensen. Dit vraagt om een nauwe samenwerking met openheid en vertrouwen in elkaars kennis en expertise. In duidelijke stappen en met interactieve sessies zetten we een heldere koers.

Quote
Het team van Basic Orange heeft ons heel professioneel geholpen bij het bouwen van een nieuwe website en wij zijn erg tevreden met het resultaat. Basic Orange komt regelmatig met suggesties voor verdere verbeteringen. De nieuwe website past veel beter bij wie we zijn en wat we willen uitstralen.
Henri van Luenen directeur bedrijfsvoering Nederlands Kanker Instituut

Wie is je doelgroep?

Een optimale ervaring in iedere fase van de klantreis is geen toeval, maar een ontwerp keuze. Daarvoor kruip je in de huid van je klant. Hoe heten ze? Wat voor baan hebben ze? Welke rollen vervullen ze, wat is de onderliggende motivatie en welke kenmerken en content willen ze zien op jouw site? Deze kwalitatieve beschrijvingen van klantprofielen noemen we persona's.

Het definiëren van je persona's doen we samen, in zogenaamde persona-sessies. Dankzij een goede voorbereiding met behulp van onze vragenlijst en checklist, komen we met één sessie al tot een uitgebreide doelgroep beschrijving.

De klantreis als basis

De customer journey -of klantreis- is het hele proces dat de klant doorloopt voordat deze overgaat tot het kopen en gebruiken van een product of dienst. Dit proces bevat dus alle contactmomenten van jouw klant met de organisatie en het product of dienst, zowel fysiek, online of op andere manier.

Deze klantreis leggen we samen met jou vast, waarmee we deze contactmomenten, ook wel touchpoints, genoemd, per fase inzichtelijk maken. Onderliggende emoties, doelgroepen, kanalen, belangrijke momenten, kenmerken, KPI’s, etc., worden hierin allemaal meegenomen. Belangrijk aspect hierbij is dat je tijdens het in kaart brengen, vanuit klant perspectief en niet zozeer vanuit de organisatie zelf kijkt naar deze journeys. Alleen zo kun je de verwachtingen van jouw klant strak in kaart brengen en vervullen.

Maarten

Wil je weten hoe we jouw online strategie optimaal kunnen vertalen naar je doelstellingen en doelgroepen?

Ik vertel je er graag meer over.

Maarten Dirksen Directeur
Klanten

We werken aan online strategie voor o.a.