Conversion rate optimalisatie (CRO)
CRO of Conversion Rate Optimization is een verzamelnaam voor verschillende activiteiten waarmee je meer bezoekers kunt overhalen tot actie of aankoop. Of je nu de e-commerce gemiddelde orderwaarde wilt verhogen of meer leads wilt binnenhalen: met conversieoptimalisatie ga je op zoek naar de juiste knoppen om aan te draaien om zo het gedrag van de bezoeker te sturen.
Data vormt bij ons altijd het uitgangspunt, waarmee we aannames omzetten in gevalideerde resultaten. In tools zoals Google Analytics en Hotjar zien we wat bezoekers doen. Zo weten we zeker welk effect een bepaalde optimalisatie heeft en hoe we hierop voort kunnen bouwen om nog meer conversie te behalen. Met conversieoptimalisatie halen we het maximale uit je website.
SEO (Search Engine optimalisatie)
Hoe goed wordt je website gevonden op de voor jou relevante keywords? De wereld van zoekmachine optimalisatie oftewel SEO is constant in beweging. In kant-en-klare rapporten doen we een technische scan van je site, kijken we naar wat concurrenten doen en brengen je belangrijkste keywords in kaart. We dragen concrete keyword-ideeën en contentsuggesties aan.
Relevante links zijn voor zoekmachines nog steeds erg belangrijk, welke via linkbuilding gerealiseerd kunnen worden. Tenslotte werken we, samen met de klant, aan content optimalisatie die de zoekmachineresultaten ten goede zal komen.
SEA: wordt als eerste gevonden via Google Ads
Iedereen wil bovenaan staan in de zoekresultaten. Dat kan organisch met SEO, maar ook betaald en versneld met SEA (Search Engine Advertising). Om op de eerste zoekpagina van Google of Bing te worden weergegeven, is het verstandig om in beide te investeren.
Zoekmachine adverteren gebeurt het meest via Google Ads. Dit krachtige advertentieprogramma plaatst betaalde zoekresultaten boven en naast de organische resultaten. Wanneer dit goed gebeurt, kan dit tot indrukwekkende resultaten leiden. Zoekers die op een betaalde advertentie klikken zijn vaak actief naar iets op zoek en hebben een hoge koopintentie. Met behulp van conversiemeting kunnen we de kosten per klik optimaliseren. Non-profit organisaties helpen we via het Google for non-profits programma.
Social media
Ieder socialmediaplatform heeft zijn eigen gebruikers, die op hun eigen manier communiceren. Of je nu zoveel mogelijk mensen wilt aanspreken of juist een zeer specifieke doelgroep: op social media maak je op een zeer persoonlijke manier contact met de juiste mensen.
Social media zijn een belangrijk onderdeel voor het online succes van je bedrijf. Maar, alleen online aanwezig zijn is niet genoeg. Er moet een plan achter zitten. Wat wil je bereiken met je berichten en campagnes? Naamsbekendheid opbouwen, conversie verhogen of contact onderhouden met je klant. Een goed uitgedachte social media strategie vertegenwoordigt jouw merk op alle platformen die voor jou relevant zijn en zorgt dat deze verschillende kanalen elkaar aanvullen. Wij helpen met het creëren van unieke campagnes aan de hand van content kalenders.