
Opleiding: ICT-Beheer
Periode: februari – juni 2018
Type stage: Development Stage
Ik wist voor ik mijn stage nog niet echt wat ik ervan moest verwachten. Ik dacht dat ik veel koffie moest gaan halen en veel zou meekijken aan het begin. Ook dat ik veel klusjes zou krijgen die niemand wil doen. Gelukkig klopte geen van deze ideeën. Ik kreeg van mijn stage de opdracht uit te zoeken wat de (nieuwe) AVG wetgeving inhoudt en wat dat voor invloed heeft op de diensten van Basic Orange. Ik vond het erg fijn dat ik hierin veel vrijheid kreeg. Het zelfstandig oplossen van vraagstukken en problemen en tegelijkertijd wel vragen kunnen stellen aan doorgewinterde professionals is voor mij de ideale omgeving om te leren. Mijn werkzaamheden bij Basic Orange waren heel divers. Ik hielp met het ondersteunen van de support taken, zoals testen en verandervoorstellen opstellen. Het hele team van Basic Orange liet mij me heel welkom voelen en stond open voor vragen. Ik werd als stagiair gelijk behandeld.
Ik werd begeleid door Wessel Haaxman van de support afdeling. Ik vond dat hij mij erg goed heeft begeleid. Hij kan erg duidelijk uitleggen en is geduldig. Daarnaast kon ik altijd bij hem terecht met vragen. Bedankt hiervoor, Wessel!
Basic Orange is erg gemakkelijk te bereiken. Het ligt namelijk op loopafstand van het Centraal Station. Het is een mooi gebouw om in te werken en vanuit de vergaderruimte kijk je uit op de Nieuwendijk.
Hoe ziet een dag eruit als support stagiair bij Basic Orange.
Om 9:00 begint de werkdag, iedereen inventariseert wat er die dag gedaan moet worden.
9:30 begint de ‘stand-up’ dat is een meeting met het supportteam van een kwartier, waarin wordt besproken wat de taakverdeling is per persoon.
Van 9:45 tot 12:00 wordt er gewerkt aan de afgesproken taken, dit gaat bijvoorbeeld om taken zoals een verandervoorstel aanmaken voor de website van een klant.
12:00 lunch regelen. Bij de Hema om de hoek moet brood worden gehaald en lunchspullen moeten op tafel worden gezet.
12:30 -13:30 lunchen met alle personeelsleden. Dat is erg gezellig en in de pauze kan er worden gepoold en getafeltennist.
13:30 lunch opruimen.
14:00 - 17:30 weer door met werkzaamheden en regelmatig overleggen met de stagebegeleider.
Elke vrijdagmiddag is er een vrijdagmiddagborrel. Bij die vrijdagmiddagborrel wordt vaak een informatief element ingebracht. Bijvoorbeeld een voordracht over blockchain of een presentatie over software die eventueel geïmplementeerd kan worden. Ik heb daar zelf een keer een presentatie gegeven over de live chat Tawk die ook op de website van Basic Orange actief is.
Samenvattend een fantastische stage waar ik veel geleerd heb, heel gemotiveerd vandaan gekomen ben en erg genoten van de mensen om mij heen.