De basis van iedere relatie is de dialoog. Zo ook in de relatie met je klant. Laat weten dat je beschikbaar bent, dat je tijd hebt en je hen graag wilt spreken. Ga het gesprek aan. Dit is het moment om te experimenteren en te optimaliseren.
Back to Basic! Blijf juist nu in gesprek met je klanten. Zo weet je welke vragen zij hebben, waar ze tegenaan lopen en hoe je ze kunt helpen.
Persoonlijk contact maar dan digitaal
Deze tijden vragen om nieuwe en creatieve oplossingen waarbij naar andere manieren van persoonlijk contact gezocht moet worden. Een van deze manieren is een live chat op je website. Een live chat straalt vertrouwen uit naar je klanten. Je laat op deze manier zien dat ze je eenvoudig kunnen bereiken, ondanks de situatie waar we ons in bevinden. De klantreis die je klanten maken is veranderd. Het digitale contact is hierdoor belangrijker dan ooit.
Live chat in de praktijk
Normaliter ga je voor de aanschaf van juwelen naar de juwelier. Zo ook bij een van onze klanten Bron Jewelry. Momenteel is het toch minder vanzelfsprekend om even naar de winkel te gaan en kopen we meer online. Om hun klanten juist nu online te kunnen helpen, hebben we een live chat geïmplementeerd.
In een paar dagen tijd is het idee realiteit geworden. Nadat het chat-account was aangemaakt, kon deze direct worden geïmplementeerd in de website. In dezelfde week zijn de medewerkers getraind waarna de chat officieel een feit was. Dit bleek de juiste keuze te zijn, het is een groot succes! Ze hebben op deze manier al meerdere klanten kunnen voorzien van mooie handgemaakte juwelen.

Deze chat functionaliteit is geen pop-up maar staat rechts onderin op de website van Bron Jewelry.
Ja, ik wil ook in gesprek met mijn klanten!
Dat is goed om te horen. We helpen je graag. Mail of bel ons via service@basicorange.nl / 020 420 1702
Wil je geen live chat, maar wel eenvoudig de meest voorkomende vragen van je bezoekers beantwoorden en ze snel naar de juiste informatie leiden?
Geautomatiseerde chatbots bieden hier een oplossing voor. Zo hebben we de afgelopen periode samen met onze partner PEX life verschillende chatbots geïntegreerd in de zorg bij onder andere het Amsterdam UMC en MiGuide. Hierdoor krijgen bezoekers direct gericht antwoord op al hun vragen omtrent bijvoorbeeld Corona.

Deze chat functionaliteit is geïntegreerd in de website van het Amsterdam UMC.
Ja, ik wil ermee aan de slag!
Dat is goed om te horen. We helpen je graag. Mail of bel ons via service@basicorange.nl / 020 420 1702
Deze tip is een stap naar de online optimalisatie van je website. Op dinsdag 19 mei van 13.00-13.30 geven we een gratis lunch webinar “Introductie op Online Optimalisatie”. In een half uurtje vertellen we je er alles over. Schrijf je direct in!