Contentmarketing is hét antwoord van bedrijven en organisaties op de goed geïnformeerde consument die zich niets meer laat wijsmaken. De invulling hiervan is onder invloed van het klantgedrag en nieuwe technologische ontwikkelingen -zoals behavioural targeting- continu aan het veranderen.
Een persoonlijke klantbenadering is dit jaar dan ook een steeds grotere rol gaan spelen. De klant heeft geen zin meer om zich door allerlei waste of ruis heen te worstelen om bij de informatie te komen die hij eigenlijk zoekt. Hij zoekt daarom steeds meer specifieke content, met langere zoektermen en steeds betere omschrijvingen.

Vanuit een vindbaarheid perspectief is het dus belangrijk om daarop in te spelen. Met in dit geval niet meer content, maar juist met meer specifiekere, of beter gezegd, relevantere content. Dat betekent nòg beter weten wat je klant werkelijk met jouw product of dienst wilt bereiken. Deze zogenaamde niche content is dus interessant omdat het steeds moeilijker wordt om op te vallen met algemene content in de heersende informatieovervloed. Met specialistische informatie claim je daarbij sneller autoriteit en word je beter herkend en onthouden.
Door het opstellen van een contentstrategie en hieraan heldere, meetbare doelen te koppelen schep je een kader waar alle middelen en kanalen houvast in vinden. Dit leidt tot consistentere, effectievere communicatie en conversie. Zo kun je steeds verder bouwen op basis van learnings en behaalde successen.