NKI Headervisual
Klantcase

indrukwekkende website voor elke doelgroep

Nederlands Kanker Instituut (NKI)

Het Nederlands Kanker Instituut (NKI) is een internationaal erkend onderzoeksinstituut dat innovatief onderzoek combineert met toegewijde patiëntenzorg. Deze combinatie zorgt voor een snelle vertaling van fundamenteel en klinisch onderzoek naar nieuwe behandelingen om kanker te slim af te zijn. "Today’s research for tomorrow’s cure." Lees in deze NKI klantcase over de totstandkoming van de nieuwe website.

Quotes
De website van het NKI voldeed niet meer aan de performancenormen. Met de vernieuwde website kan het NKI zich wereldwijd positioneren als integraal kankerinstituut van topklasse, dat baanbrekend onderzoek, zorg en loopbaanontwikkeling combineert. Het NKI wil de beste nieuwe generatie onderzoekers aantrekken door online de impact van haar kankeronderzoek te laten zien. Tegelijkertijd kan het NKI op deze manier verantwoording afleggen over de ondersteuning die ze heeft ontvangen voor verricht onderzoek."
Michiel Schokking Projectleider NKI website
Het team van Basic Orange heeft ons heel professioneel geholpen bij het bouwen van een nieuwe website en wij zijn erg tevreden met het resultaat. Basic Orange komt regelmatig met suggesties voor verdere verbeteringen. De nieuwe website past veel beter bij wie we zijn en wat we willen uitstralen.
Henri van Luenen Directeur bedrijfsvoering Nederlands Kanker Instituut
widget.Title

De uitdaging

"Het was een uitdaging om de NKI website op de gewenste doelgroep af te stemmen. Hiervoor hebben we samen met Basic Orange doelgroeponderzoek gedaan en per doelgroep de ideale klantreis bepaald. Dit hebben we vertaald naar een krachtig visueel ontwerp dat de doelgroep aanspreekt. Een andere uitdaging was het beperkte budget voor zorgklanten zoals het NKI. Want ondanks het beperkte budget, ligt de lat uiteraard hoog. Dankzij Basic Orange hebben we toch een site met een échte wauw-factor neer kunnen zetten."

widget.Title

Waarom Basic Orange

"Basic Orange was voor ons een logische keuze. Eerder heeft de organisatie voor het NKI-AVL meerdere domeinen gerealiseerd. Hierdoor konden een aantal onderdelen van de AVL site herbruikt worden. Dit zorgde voor een grote kostenbesparing. Daarnaast was de vernieuwing van de AVL website een ware topprestatie van het gezamenlijke team van AVL en Basic Orange. Het NKI-AVL wilde graag eenzelfde succes neerzetten met de vernieuwing van de NKI website."

widget.Title

De samenwerking

"De samenwerking tussen Basic Orange en het NKI verliep goed. De lijnen waren kort en de sprints werden goed gefaciliteerd. Basic Orange had goed voor ogen waar de prioriteit lag en wist zich flexibel op te stellen. Binnen een project met een beperkt budget moeten er altijd keuzes gemaakt worden. Dit ging vanuit beide partijen goed."

Het resultaat

"De website is erg gebruiksvriendelijk geworden. NKI is nu online beter vindbaar en de internationale aantrekkingskracht van jong talent is vergroot. We zijn het meest trots op het visuele ontwerp, de ‘responsiveness’ en de mogelijkheid voor iedere researchgroep om zijn eigen blog te starten binnen de NKI website. Alles is nu ook een stuk overzichtelijker. In de toekomst willen we nog diverse optimalisaties doen, zoals de zoekfunctie verbeteren en een Flippingbook integreren."

Expertises

Door ons toegepaste expertises

Robin 1

Wil je weten hoe we ook jouw zorginstelling online succesvol kunnen maken?

Ik vertel je er graag meer over.

Robin Kool Accountmanager Zorg bij Basic Orange

Altijd op de hoogte?

Meld je aan voor de nieuwsbrief
Gerelateerde klanten

We maken ook websites voor: